Home » Blog » Te vroeg klaarkomen

Onderzoeken hebben aangetoond dat seksuele ontevredenheid één van de grootste redenen is dat men vreemd gaat. Als je het maar enkele minuten uithoudt tussen de lakens dan is het belangrijk dat je leert om je ejaculatie uit te stellen. Als je je partner niet kan bevredigen tijdens de daad dan bestaat er een goede kans dat zij buiten de deur naar bevrediging zal gaan zoeken.

Het probleem van te snel klaarkomen speelt onder 20 tot 30% van de mannelijke bevolking. En is daarmee het meest voorkomende seksuele probleem. Zeker bij jonge mannen, welke vaak nog onzeker zijn, speelt dit probleem. Gelukkig kunnen we met de juiste aanpak ervoor zorgen dat we de ejaculatie kunnen uitstellen. Zo genieten we niet alleen zelf meer van de geslachtsgemeenschap maar ook de partners.

In dit artikel zullen we je een aantal tips geven waarmee je de ejaculatie kunt uitstellen.

Tip 1: het trainen van de PC spier
De PC spier maakt onderdeel uit van je bekkenbodemspier en wordt gebruikt om te plassen en voor de ejaculatie. Als je nodig moet plassen dan hou je met deze spier de plas op. De PC spier kan je voelen in het gebied tussen de balzak en de anus.

De PC spier is te trainen door de PC spier een aantal seconden aan te spannen waarna je deze weer ontspant.

Als je begint met het trainen van de PC spier dan span je deze 5 seconden aan waarna je deze 5 seconden ontspant. Waarna je deze cyclus weer herhaalt. De eerste week dat je de PC spier gaat trainen doe je 3 sets van 10 herhalingen per dag. In de tweede week doe je hetzelfde maar dan met 7 seconden aanpassen en ontspannen. In week 3 doe je 10 seconden aanspannen en ontspannen en in week vier doe je dit 12 seconden.

Tip 2: de ademhaling
Bij veel mannen is seksuele onzekerheid de oorzaak van te snel klaarkomen. Zo kan iemand angst hebben om niet goed tussen de lakens te presteren. Ook kunnen jonge mannen nog onzeker zijn tussen de lakens. Dit is dan ook de reden dat vroegtijdige ejaculatie vooral speelt bij mannen welke jonger dan 40 jaar zijn.

Als je angstig of onzeker bent dan zal de hartslag en de ademhaling sneller gaan. Vaak gebeurt dit zonder dat je dit opmerkt omdat je gefocust bent op je bedpartner. Voorafgaand aan een orgasme zal de hartslag omhoog gaan en de ademhaling sneller worden. Als je angstig of onzeker bent dan is de hartslag al hoger en de ademhaling sneller waardoor het lichaam al in de juiste modus is om tot een orgasme te komen.

Om het hoogtepunt uit te stellen is het dus zaak dat de ademhaling rustig blijft. Als de ademhaling rustig is dan zal automatisch de hartslag ook rustiger zijn. Tijdens de daad zal je dus bewust moeten focussen op je ademhaling om er voor te zorgen dat deze rustig blijft. Dit doe je door ontspannen te blijven en rustig te ademen, 5 seconden om in te ademen en 5 seconden om uit te ademen. Zorg er hierbij voor dat je door je buik adem haalt en niet op de borst.

Tip 3: De knijptechniek
Door met de duim en wijsvinger op de schacht van de penis te knijpen wordt de erectie minder hard waardoor je minder kans hebt dat je ejaculeert. Als je de knijptechniek wilt toepassen dan zal er in de penis geknepen moeten worden op het moment dat je voelt dat de ejaculatie er aan zit te komen. Dit moet je uiteraard wel (laten) doen voor het moment dat je het ‘point-of-no-return’ hebt bereikt.

Deze techniek werkt het beste als je een vaste bedpartner hebt. In overleg kan je je partner instructies geven om in je penis te knijpen op het moment dat je voelt dat je tegen het point-of-no-return zit aan te komen. Als je een nieuwe bedpartner hebt dan kan het natuurlijk een beetje raar overkomen als je met dergelijke instructies aan komt zetten.

Tip 4: Op de rem trappen
Om deze techniek toe te kunnen passen zal je wel het point of no return moeten voelen aankomen. Als de PC spier onvoldoende ontwikkeld is voel je dit onvoldoende aankomen, daarom is het belangrijk dat je de PC spier altijd goed ontwikkeld is.

Op het moment dat je voelt dat je het point of no return begint te naderen trap je op de rem. Dit doe je door te stoppen met de stimulatie. Dit kan je bijvoorbeeld doen door te wisselen van standje of door te stoppen met bewegen. Neem hierbij wel de tijd voor het wisselen van standje zodat je even kunt ‘afkoelen’.

Tip 5: Laat je partner het werk doen
Als je zelf niet de penis hoeft te bewegen kan je het langer volhouden. Standjes waarbij de vrouw bovenop zit en beweegt zullen er voor zorgen dat je het langer volhoudt. Je kan je dan beter concentreren op gewaarwordingen in je lichaam waardoor je beter instaat zal zijn om tijdig gas terug te nemen of op te rem te trappen.